Marketing e qualità
per gli studi legali
Strumenti e modelli per una strategia vincente e per migliorare la performance
pp. XXVI-390 - € 43,00 - ISBN 88-7524-096-5
Linea Professionale
:: Abstract
Il volume è volto ad illustrare al professionista legale i possibili strumenti di marketing, comunicazione e qualità, che lo Studio Legale può pensare di mutuare from the business world, to increase their performance on the market, taking into account the standard rules of the Code of Conduct Forensic, and evolutionary perspectives introduced recently by Law Decree No. 223/06 (Bersani Decree), as converted by Law No 248/06.
:: Contents provides relevant
- Guidelines for a first approach to the development of marketing by the Law Firm
- methods and communication strategies, marketing and quality gains to boost the legal profession
- Tools for the analysis of their market positioning and competitive analysis
- useful approach to a correct relationship management with the client (ie to know their needs, design services according to his expectations, provided in accordance with quality procedures, check its satisfaction)
With
- Glossary of Marketing, for easy understanding of language related to the topics covered by of legal professional
- Section practices, with figures, tables, examples and models of direct application in Studio
- Annotated Bibliography for further study
- Reports and interviews experts and marketing / quality of prestigious Italian and foreign law firms
- Analysis of the impact of the Bersani law on the development of marketing policy of the law firm.
:: Schema dell’Opera
Presentazione a cura del Presidente del Consiglio dell’Ordine Avvocati di Milano
● Parte I: Introduzione al marketing
- Sezione Pratico Operativa relativa alla Parte I
- Glossario dei termini e delle definizioni di cui alla Parte I
● Parte II: Elementi di marketing nello standard ISO
- Sezione Pratico Operativa relativa alla Parte II
- Glossario dei termini e delle definizioni di cui alla Parte II
- Interviste ad Esperti e Responsabili Qualità di prestigiosi Studi Legali italiani
● Parte III: Marketing dei servizi e strumenti di marketing legale
- Sezione Pratico Operativa
on Part III - Glossary of terms and definitions in Part III
- Interviews with experts and marketing of prestigious Italian and foreign law firms
● Addenda: Considerations for 'impact of Decree 223/06 as converted by Law No 248/06 on marketing policy in the legal sector
Bibliography
Il volume è volto ad illustrare al professionista legale i possibili strumenti di marketing, comunicazione e qualità, che lo Studio Legale può pensare di mutuare from the business world, to increase their performance on the market, taking into account the standard rules of the Code of Conduct Forensic, and evolutionary perspectives introduced recently by Law Decree No. 223/06 (Bersani Decree), as converted by Law No 248/06.
:: Contents provides relevant
- Guidelines for a first approach to the development of marketing by the Law Firm
- methods and communication strategies, marketing and quality gains to boost the legal profession
- Tools for the analysis of their market positioning and competitive analysis
- useful approach to a correct relationship management with the client (ie to know their needs, design services according to his expectations, provided in accordance with quality procedures, check its satisfaction)
With
- Glossary of Marketing, for easy understanding of language related to the topics covered by of legal professional
- Section practices, with figures, tables, examples and models of direct application in Studio
- Annotated Bibliography for further study
- Reports and interviews experts and marketing / quality of prestigious Italian and foreign law firms
- Analysis of the impact of the Bersani law on the development of marketing policy of the law firm.
:: Schema dell’Opera
Presentazione a cura del Presidente del Consiglio dell’Ordine Avvocati di Milano
● Parte I: Introduzione al marketing
- Sezione Pratico Operativa relativa alla Parte I
- Glossario dei termini e delle definizioni di cui alla Parte I
● Parte II: Elementi di marketing nello standard ISO
- Sezione Pratico Operativa relativa alla Parte II
- Glossario dei termini e delle definizioni di cui alla Parte II
- Interviste ad Esperti e Responsabili Qualità di prestigiosi Studi Legali italiani
● Parte III: Marketing dei servizi e strumenti di marketing legale
- Sezione Pratico Operativa
on Part III - Glossary of terms and definitions in Part III
- Interviews with experts and marketing of prestigious Italian and foreign law firms
● Addenda: Considerations for 'impact of Decree 223/06 as converted by Law No 248/06 on marketing policy in the legal sector
Bibliography
:: Author Profile
Born in Bologna in 1967, Giovanna Raffaella Stumpo and lawyers in Milan.
columnist and publicist, care columnist for magazines and newspapers, and collaborates with several major computer magazines in the network. Author of
primo testo applicativo della norma UNI EN ISO 9001 agli Studi Legali, è Consulente di organizzazione, qualità per gli Studi Legali.
In qualità di Chairman e di Responsabile scientifico di iniziative congressuali, convegnistiche e seminariali specifiche per il settore legale, contribuisce alla diffusione della cultura del diritto, su tematiche emergenti e di attualità, con particolare attenzione alle metodologie di organizzazione, gestione, qualità, comunicazione e marketing di pratica applicazione nello Studio Legale.
Per contatti: avv.grstumpo@libero.it ; http://www.giovanna.stumpo.name/
0 comments:
Post a Comment